Nieuw onderwerp beginnen

Omzetten tracks naar Routes nog niet foutloos

Sinds een aantal weken is het mogelijk om route/track te uploaden en ze met Myroute om te zetten naar een nieuwe route.

Ik ben hier even mee bezig geweest en kom tot de conclusie dat er toch nog zeker werk aan de winkel is voor deze functie.

Wat mankeert er aan:

- In een GPX kan zowel een track als een route of beide zitten. Als beide er in zitten worden beide ook gebruikt bij het berekenen van de nieuwe route. Dit levert een rommeltje op.

- Bij het omzetten komt het voor dat de punten niet op lekkere plek komen te staan. Denk hierbij aan: 1. Precies op een kruispunt. Dit geeft nog wel een rare uitschieters in route. Het punt verplaatsen net na het kruispunt lost het probleem direct op. 2. Op een rotonde. Dan komt het voor dat het punt net verkeerd staat, waardoor er rare uitschieters in de route komen. Net voor of na de rotonde het punt zetten lost het probleem op.

gpx
gpx

Ben ik niet helemaal met je eens.

Dit is een gemaakte route, ik denk zelfs in Google Maps via Tyre, weet ik natuurlijk niet 100% zeker.

Dus logische wijze ga je hem uploaden als route en niet als track.

De route is erg slordig gemaakt, veel routepunten staan niet netjes op de weg zodat je ergens heen wordt gestuurd en weer terug.

In 5 minuten maak je van deze slordige route een goed te rijden route die je via de Here of TomTom kaart netjes kan overzetten op je GPS, geen enkel probleem.

Het overzetten van track naar route is bedoeld voor opgenomen tracks, daar zitten geen routepunten in.

Het systeem maakt er een heel aardige route van, niet 100% perfect, maar komt aardig in de buurt.

Via 'route vergelijken met track' kun je er in een paar minuten een perfecte route van maken, idd even de paar routepunten die verkeerd staan verzetten.

De routes komen van Motoplus, dus ja Tyre lijkt heel aannemelijk. Ik heb de meegeleverde GPX ook in Basecamp geopend. Deze laat netjes zien dat er zowel een route als track in zit.

Als je in MyRoute de originele track laat zien, zie je een route lopen en ene rechte lijn van begin naar eind (of andersom.).

Als je inzoomt bij het beginpunt zie je dat daar punt 1 staan en met kort daarbij iets van punt 50. Het blijkt dat bij verwijderen van alle punten vanaf dit punt 50 dat er 2 routes min of meer over elkaar heen lopen.

Bij het omzetten van een track naar een Route zet MyRoute nagenoeng altijd de routepunten precies op een kruispunt. Dit is dom en onhandig.

Dit veroorzaakt zichtbare problemen in MyRoute en kan tot problemen leiden in navigatie (wat meestal pas later ziet,

Voorbeeld probleem in MyRoute:

Door het het punt een tiental meters op te schuiven, is het probleem opgelost. Tevens maak je daarmee de problemen tussen de kaarten onderling ook een stuk kleiner

in my route app kan ik de route die ik gemaakt heb in basecamp niet hetzelfde krijgen wat wel het geval is bij basecamp en met tyre het lijkt route app wil niet over die weg hoe kan ik dit oplossen?

Je gebruikt dan in MyRoute een andere kaart dan in Tyre. Wanneer beide Google Maps is, zou het geen verschil mogen maken. Met de Here kaart (Gold member) moet je eigenlijk hetzelfde resultaat krijgen als in Basecamp.

Gebruik je de TomTom kaart, dan heb je geen referentie materiaal. De kaarten kunnen onderling best wel verschillen. Dit varieert enorm per regio.

Jouw probleem ligt aan de ene kant in de routeringsinstellingen en aan de andere kant aan de verschillende kaarten.

Als je routes gaat maken, zorg er dan voor dat er niets op 'vermijden' staat. Dit voorkomt voor een deel dit soort problemen

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.