Nieuw onderwerp beginnen

Eerste ervaring versie 0.2.4

Vandaag een ritje gedaan met versie 0.2.4. Deze moest op gebied van herbereken het een en ander verbeteren. Dat klopt. Dat is een goede verbetering geworden.

Wel een opmerking. 

Ik ben 2 keer van de route afgeweken. De eerste kwam het doordat de weg is omgelegd. Hier zag ik iets waarbij ik twijfel kreeg over het uiteindelijke resultaat van de herberekening. Deze twijfels werden later werkelijkheid.

Later in de route heb ik gedraaid op de weg. De route werd daarom herberekend. Voordat ik de herberekende variant op ging ben ik weer gedraaid en ben de oorspronkelijk route verder gaan volgen. Een eindje verderop kwam er nog een extra routelijn van links. Dit was de routelijn van herberekening die niet gevolgd is. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Vandaag de app gebruikt in de auto. Kon ik tevens de audio aanwijzingen eens beoordelen.

Het berekenen gaat zoals gezegd beter maar is nog steeds wat het wezen moet.

Vandaag wederom van de route afgeweken. En toen begon de ellende, vooral met de audio-aanwijzingen. 

Ik sloeg af waar ik eigenlijk rechtdoor moest. De weer ik ben ingeslagen heeft meerdere afslagen naar links en naar rechts. Ongeveer 600 meter verderop in de weg is er mooie gelegenheid om te draaien. 

Toen de app in de gaten kreeg dat verkeerd gereden was, gaf de pijl linksboven direct aan om de gelegenheid van 600 meter verderop  te pakken. Echter de blauwe lijn ging maar tot de eerste afslag. Toen ik de eerste afslag voorbij was, ging de blauwe lijn tot aan de tweede afslag. Wat de audio-aanwijzingen allemaal melde weet ik niet meer maar ik werd er wel goed gek van. Pas na de derde afslag waren de blauwe lijn en de pijl linksboven het eens met elkaar en werd miep ook een stuk rustiger.

Bij de eindbestemming waren ik en de app het ook niet eens (Marktkauf in Meppen). Door een afslag later te pakken dan de gebruikelijke route kom je direct op de parkeerplaats in plaats van om het pand heen te rijden. Miep was toen helemaal van slag. De eerste aanwijzing van de herberekening was nog niet klaar of de volgende kwam er al over heen. 

Herbereken gaat beter maar moet nog zeker veel verbeterd worden.

Vandaag weer gereden. Navigeren weer netjes. Geen vastlopers of spontane herstart.

Herbereken moet nog veel werk aan verzet worden.

De aanwijzingspijl linksboven in het scherm (Android versie dus) en de blauwe lijn met de pijlen op de routelijn zijn het bij het herbereken vrijwel nooit eens met elkaar. Terwijl de aanwijzingspijl linksboven het meestal (daar waar het mij opvalt) toch bij het rechte eind.

Vandaag moest ik een stukje terug omdat de route over een afgesloten weg liep. De blauwe route lijn met pijlen lieten mij gewoon over de route helemaal terug rijden. Terwijl de aanwijzingen linksboven wel goede info gaf. Ik ben op eigen houtje een andere route gaan rijden om weer terug te komen op de oorspronkelijke route en iets verderop weer gestopt om te kijken of ik goed gereden was. Op dat kwamen er 3 blauwe lijnen uit 3 verschillende richtingen bij elkaar. De kant die ik op moest, was echter niet blauw. Toen ik die kant op ging, werd de route toch weer netjes opgepakt.

Ook mee gemaakt dat bij afwijken van de route, je terug gestuurd wordt naar het punt waar je afgeweken bent i.p.v opnieuw berekenen naar het volgend "logisch" punt iets verderop (500 meter).

Aanmelden om een reactie te posten