Nieuw onderwerp beginnen

Eerste bevinding van MyRoute-Navigation

Vandaag tijdens mijn rit naar huis de Navigation App uitgeprobeerd.

Wat mij het eerste opviel is het altijd aanwezige 'start nieuwe tracklog'.
Op zich zou die automatisch mogen verdwijnen als deze functie niet wordt benut.

Tijdens het rijden varieert het icoon van mijn huidige locatie in hoogte in het scherm en verdwijnt af en toe. Daarbij viel mij op dat het icoon onrustig op het scherm beweegt. Of wel het trilt. Dit zou af te vangen kunnen worden door een interval in te voegen die elke halve seconde de locatie op het scherm ververst.

De stembegeleiding loopt ongeveer 150 tot 200 meter voor op mijn locatie op het scherm waardoor men in verwarring komt bij afslagen die kort bij elkaar liggen.
De stem geeft aan dat ik b.v. een rotonde al verlaten heb terwijl ik me op de kaart nog op de rotonde begeef. De indicatie ijlt dus na op de werkelijke locatie.

Ook heb ik gemerkt dat het kaartmateriaal niet up to date is. Het kaartmateriaal van Here ToGo is aanzienlijk beter dan van de NAV app.
Ook zijn zijwegen in de NAV app moeilijk zichtbaar. In mijn situatie zijn die wit en bij een lichte achtergrond nauwelijks zichtbaar.

Als ik tijdens het navigeren de smartphone 90 graden draai dan volgt een complete herberekening en moet ik de navigatie van de route weer opnieuw starten.

Al met al heb ik het volste vertrouwen in de vooruitgang en ga er vanuit dat voor de Final Edition de meeste bugs eruit zijn.

Aanmelden om een reactie te posten