Nieuw onderwerp beginnen

Originele route in beeld en tijdelijke herberekenign naar route.

Als je een Garmin gewend bent, dan wil je het herberekenen uit kunnen zetten, zodat je naar de originele route kunt terugkeren. Je wilt niet dat het toestel iets aan je oorspronkelijk route gaat veranderen.

Wat je misschien wel zou willen, als je van de route bent afgeweken, is dat de originele route in beeld blijft en dat hij een aantal opties geeft om naar de route terug te keren (een eerder punt, het snelste punt of een ander punt). En dat zodra je op de route bent teruggekeerd de oorspronkelijke route weer actief wordt.

2 personen hebben deze vraag

Ik heb hetzelfde idee.

Ik ben geen Garmin rijder, dus ik heb niet gehecht aan het "herbereken uitzetten"

Bij het rijden met Gps wil je altijd weten of je van de orginele route afwijkt, of niet.

Het gaat juist om die situaties, waarbij je van de route afwijkt, door bv. een opgebroken weg, een gesloten verklaring, etc.

Navigation stuurt je nl. terug naar dat stukje, waar je niet kan/mag rijden. Op dat moment wil je het verschil zien tussen de orginele route, en de stuur-terug-route.

Dit is heel simpel te ondervangen door de orginele route een andere kleur te geven, dan de berekende route.

Als navigeerder weet je dan meteen- ik wordt terug naar de route gestuurd, ik negeer dit even, blijf de orginele route volgen a.d.v. de kleur van de route.

Nog een punt wat ik mis:

Tijdens het navigeren in/uit zoomen van de kaart.

In dit soort situaties (=afwijken van de route) wil ik graag uitzoomen om overzicht te houden. (en te controleren of je nog goed gaat)

1 persoon vindt dit leuk
Goed idee helemaal met Jaap van Maanen eens. Krijg je ook niet constant het herberekenen route. Zo kun je zelf weer naar de route terug rijden.
Aanmelden om een reactie te posten