Nieuw onderwerp beginnen

Vermijd bebouwde kom

Beste Ontwikkelaars, 

Ik maak voornamelijk routes voor de motor en voor de racefiets waarbij je de mooiste, rustige wegen wilt rijden. Op zich lukt dat over het algemeen vrij goed met deze app. Echter ik weet uit ervaring dat veel motorrijders en ook fietsers het liefst de bebouwde kom zoveel mogelijk omzeilen. Is het technisch niet mogelijk om met een indicator net zoals veel/weinig bochten een weerstand in te bouwen voor stedelijke bebouwing? Als je in de Randstad een route maakt, stuurt hij je met veel gemak dwars door het centrum van grote steden. Navigatiesystemen zijn geprogrammeerd om zo efficiënt mogelijk van A naar B te reizen maar de bedoeling van recreatieve apps zoals deze is juist het tegenovergestelde als je routes maakt.

Ik weet niet of dit technisch mogelijk is maar ik weet wel dat er onder motorrijders vraag naar een dergelijke functionaliteit is. Garmin had een soortgelijke optie ingebouwd in Basecamp maar dit werkt niet goed. Wellicht een idee.

Met vriendelijke groet,

Roland Maas

2 personen vinden dit idee leuk.
1 opmerking

Ik ben kurviger.de aan het testen welke wel een sterke weerstand heeft voor "vermijd bebouwde" kom wanneer je de optie "extra bochtig" kiest.

Een eerste vluchtige test laat zien dat het werkt alleen de route wordt 30% tot 35% langer.

Aanmelden om een reactie te posten