Nieuw onderwerp beginnen
Beantwoord

TomTom kaart

Toen ik vanmorgen (17-05) even aan het spelen was, zag ik dat de tomtom kaart aanwezig was. in de avond was deze kaart weg. 

De TomTom kaart is juist een van mijn favorieten omdat deze zo lekker overzichtelijk is en tevens compatibel lijkt te zijn met de Riders.

Beste antwoord

Nee, TomTom heeft nog niet gereageerd op onze vraag wat het kost om hun kaart te gebruiken in onze applicatie.

Ik heb vandaag de vertegenwoordiger persoonlijk gemaild, hoop dat dat wel de gewenste resultaat oplevert.

Het tweede verhaal is inderdaad vervelend, zo en zo vervelend dat je niet kunt kiezen om de track of de punten te exporteren.

Het is wel mogelijk om de itn file met copy/paste te exporteren in de TomTom Rider 40/400.

Als je een route maakt is het wel belangrijk om geen routepunten te plaatsen op 'unnnamed routes', dat zijn vaak wegen die niet op ander kaartmateriaal staat.

2 personen hebben deze vraag

op de google maps kaart mis ik soms wat wegen die door de kronkelroute optie wel gevonden wordt door TomTom,  zou idd mooi zijn als we de TomTom kaarten konden gebruiken. 

Mijn grootste probleem is dat op de Tomtom kaart de onverharde wegen beter aangeduid staan dan op de Google kaarten

We hebben binnen één dag de limiet van het aantal API cals op de TomTom kaart al bereikt, betekend dat we elke muisklik op de TomTom kaart vanaf nu moeten betalen. We zijn in overleg met TomTom over een 'vriendenprijsje'. Groet, Michel.

Kan je al wat meer info geven over de TomTom kaarten.

Naast de betere kaartweergave (vind ik dan). Is er nog een best gegronde reden om tomtom kaarten te gebruiken.

Wanneer je gebruik maakt van een GPX track, bestaat de kans dat je bij het laden van de Track de melding krijgt "Geen route mogelijk". De oorzaak hiervan blijkt meestal te liggen in kaart verschillen tussen TomTom en Google. Waarmee ik dan bedoel dat de track op de Google kaart over een stuk weg loopt die de TomTom kaart niet kent.

Antwoord

Nee, TomTom heeft nog niet gereageerd op onze vraag wat het kost om hun kaart te gebruiken in onze applicatie.

Ik heb vandaag de vertegenwoordiger persoonlijk gemaild, hoop dat dat wel de gewenste resultaat oplevert.

Het tweede verhaal is inderdaad vervelend, zo en zo vervelend dat je niet kunt kiezen om de track of de punten te exporteren.

Het is wel mogelijk om de itn file met copy/paste te exporteren in de TomTom Rider 40/400.

Als je een route maakt is het wel belangrijk om geen routepunten te plaatsen op 'unnnamed routes', dat zijn vaak wegen die niet op ander kaartmateriaal staat.

@michel als het haalbaar is voor jullie om de kaarten te gebruiken van TT voor MY ROUTE APP kunnen jullie met tyre dan ook overschakelen naar deze kaarten

Ha Peter, dat gaan we zeker proberen, een en ander is afhankelijk van de licentievoorwaarden en kosten.

Ik las in een van de mails dat we per 1 Oktober gebruik kunnen gaan maken van de TomTom kaart incl. routering. 

Helemaal geweldig. Dit is absoluut een aanwinst voor het product en daarmee een uniek product op de markt.

Het is alleen jammer dat het seizoen 1 Oktober al zo goed als voorbij is maar dat is een ander probleem.

Yep, ik hoop op een paar mooie najaarsdagen, ik heb net een nieuwe motor gekocht dus zit hier achter mijn PC te popelen om te gaan rijden.

Als het een beetje meezit is de TomTom kaart volgende week geïmplementeerd. 

Mooi ding. Kan je mooi kilometers mee maken

Dat is zeker de bedoeling, er is altijd wel wat te testen :)

Ben al even bezig geweest met de TomTom kaart. 1 ding viel direct op. Je kan de routelijn niet verslepen.

Is dit een beperking van de TomTom routering of moet dit nog ingebouwd worden.

Dit moet ingebouwd worden en is het eerste wat we gaan oppakken.

Workaround:

Even terug naar Google Maps, routepunt toevoegen en dan weer naar de TomTom kaart.

Wat ik zeer vervelend vind is dat je bij het plaatsen telkens moet bevestigen hoe je dit routepunt gaat noemen. „ Hoe noemt u dit routepunt „ Ik zou dat weglaten, het is veel leuker, klik, klik, klik, klik en dan achteraf aanpassen.

ik zet eerst een beginpunt en dan +/- 150 km verder een voorlopig eindpunt en dan pas ga ik de tussenpunten voegen en alles aanpassen, dat werkt veel leuker en efficiënter.

De kaarten van TomTom zijn verre van volledig , zeker het offroad gedeelte. Ik ben dan ook geen motorrijder die van Brussel naar Parijs rijd via de autosnelweg ! Hier hebt geen navigatiesoftware voor nodig.