Nieuw onderwerp beginnen
Beantwoord

TomTom kaart

Toen ik vanmorgen (17-05) even aan het spelen was, zag ik dat de tomtom kaart aanwezig was. in de avond was deze kaart weg. 

De TomTom kaart is juist een van mijn favorieten omdat deze zo lekker overzichtelijk is en tevens compatibel lijkt te zijn met de Riders.

Beste antwoord

Nee, TomTom heeft nog niet gereageerd op onze vraag wat het kost om hun kaart te gebruiken in onze applicatie.

Ik heb vandaag de vertegenwoordiger persoonlijk gemaild, hoop dat dat wel de gewenste resultaat oplevert.

Het tweede verhaal is inderdaad vervelend, zo en zo vervelend dat je niet kunt kiezen om de track of de punten te exporteren.

Het is wel mogelijk om de itn file met copy/paste te exporteren in de TomTom Rider 40/400.

Als je een route maakt is het wel belangrijk om geen routepunten te plaatsen op 'unnnamed routes', dat zijn vaak wegen die niet op ander kaartmateriaal staat.

2 personen hebben deze vraag

Het alleen klikken voor een routepunt zonder naamgeving pop-up wordt aan gewerkt, alleen geen hoge prioriteit, je tijdwinst is seconden en grosso modo willen de meeste mensen wel een routepunt met een naam.

Maar staat in onze todo lijst.

Op zich vind ik het wel beter dat de naamgeving voorgeschoteld wordt zoals nu gebeurt
Alleen is het formaat van de naam nu nogal lang en volledig. Ik kort deze naam in en dat is nogal veel werk; ofwel moet je veel "wegvegen" met backspace, ofwel selecteer je alles en delete je dat.
Maar beter een te lange naam dan geen naam.
(of hij zou automatisch routepunt nummering toe moeten passen en/of een naamlabel op moeten laten komen als je met je muis op een routepunt staat. Nu is het lastig om een route te volgen aan de hand van de lijst)

Oh ja, het gebruik van de TomTom kaarten is geweldig; geen kaartverschillen meer met de Rider en persoonlijk vind ik de kaartdetails en kleuren van TomTom gewoon het fijnste werken.

Valt me wel op dat deze TomTom kaart veel gedetaileerder is dan de kaart op de Rider 400.

Ik (en anderen) hebben maanden geleden al aan tomTom gevraagd om ook het kaartdetail en kleurgebruik op de Rider uit te breiden met een derde "contrast niveau".

Zou ook heel mooi als de Tomtom kaart ook in Tyre gebruikt kan worden.

Er zijn dus Pro’s en Contra’s, dus is het misschien beter dat er een optie is waarbij je de keuze kan maken.

Ik word knettergek als ik telkens dat pop-up venster krijg waarbij ik verplicht de naam moet invullen van de waypoint. ( voor mij is het irritant en de hoogste topprioriteit )

Ik zet eerst liever de ruwe schetslijnen uit om dan later de route te verfijnen en desgevallend te werken met namen.

En het heeft ook geen enkele zin om namen te geven, als ze niet daadwerkelijk verschijnen op je TomTom400.

De kaart van TomTom zijn goed, maar nog niet super.

Hoogtelijnen ontbreken, de offroadroutes hebben geen andere kleur.

De gekende „groen” Michelin routes ontbreken, maar dat zal aan copyright liggen zeker.

Een IDEE is om tweekatten tegelijk te kunnen laten zien, bv links TomTom / rechts Fietsroute met een schuiver in het midden dat je van links naar rechts kan bewegen zodat je de verschillen ziet tussen de kaarten. ( eigenlijk liggen de kaarten onder elkaar, maar het is de schuiver die alles doet ).

zou het ook niet fijn zijn om de eventuele wegblokkeringen ook mee in kaart te brengen in de app .

nu is het plannen op de TT zetten en dan hopen dat je geen wegwerkzaamheden op je route hebt .

voor de rest fijne app

Johan: 

Bedankt, de TomTom kaart is vreselijk duur, dus voorlopig alleen in MyRoute-app, Tyre heb je eigenlijk niet meer nodig.

AWDC: 

Zoals gezegd, we zijn nog bezig met de basis functies van het platform, als dat staat en stabiel werkt, gaan we meer mogelijkheden inbouwen, zoals routepunten zonder namen en bijvoorbeeld zelf de kleur van de lijn kiezen, let wel, iedere extra functie kost zomaar 40 uur programmeer werk x een behoorlijk uurloon, voor ons is het dus noodzaak de basis in orde te krijgen voor de grootst mogelijke groep. Je hoeft overigens geen naam in te vullen, dat doet Google Maps voor je. Michelin implementeren is ook onze wens, komt eraan, maar ook daar hangt een prijskaartje aan, zeker als je hun routecalculatie gebruikt en niet alleen de overlay zoals de meeste planners.

Peter:

Live traffic info is iets wat wordt meegeleverd met de TomTom kaart, alleen wij gebruiken dat niet en daar hebben we een reden voor: het is live info, dus alleen geldig voor dat moment, je plant meestal een route van tevoren, dus dan heb je daar niets aan. Erger nog, je kan geen route maken op een weg die op dat moment geblokkeerd is, terwijl de week daarop desbetreffende weg waarschijnlijk gewoon weer open is. Je kan het ook niet aan- of uitzetten op dit moment, dan zou het wel interessant kunnen zijn. We houden het in de gaten.

@AWDC.

De KronkelRoute optie van TomTom, de Onroute Motorkaart en de groene wegen van de Michelin hebben allemaal hetzelfde doel. Het voor makkelijk maken om een mooie route te maken.

De Kronkelroute optie zit in de TomTom kaart en daarmee zijn de groene Michelin wegen eigenlijk overbodig. 

Daarbij nog eens. Ben je enigzins op de hoogte van de opbouw van het wegennet van een land, dan zijn die opties allemaal overbodig omdat je dan zelf nog veel mooiere routes kan maken van de eerder genoemde opties

Het is een handigheidje, een extraatje, om binnen 2 minuten een leuke route te maken voor een lekker middagje.

Maak ik een serieuze route voor een reis bewandel ik het volgende pad:

1. Ik bepaal eerst het land en regio, in dit voorbeeld de Harz (Duitsland).
  2. Vervolgens zoek ik via Internet de bezienswaardigheden die ik niet wil missen (bijvoorbeeld Grensmuseum, centrum Stolberg, Rappode stuwdam). 
  3. Daarna zet ik routepunten vlakbij betreffende bezienswaardigheden en controleer via satelliet weergave, omdat ik meestal op reis ga met de TomTom Rider 400 gebruik ik de TomTom kaart.
  4. Via het ‘bed icoontje’ in de routepunt pop-up kijk ik of er een leuk hotel in de buurt is, ik boek het hotel en plaatst ook daar een routepunt die ik controleer, bijvoorbeeld via OpenStreetMap.
  5. Ik versleep de routelijnen tussen de routepunten naar de meest kronkelige wegen in de buurt.
  6. Dan breid ik het aantal routepunten uit met de 'routepunten uitbreid functie' (nu nog alleen in Google Maps, maar die komt binnenkort ook in de TomTom kaart.
  7. Het aantal routepunten hou ik op 48, ik zet toch de track over in de TomTom, dus de route is 100% hetzelfde als dat je ziet op de kaart, Sygic kan max 48 routepunten lezen, Sygic gebruik ik als back-up en voor de bezienswaardigheden.
  8. Ik controleer voor de zekerheid de routepunten door ze een voor een helemaal in te zoomen.
  9. Zo kun je in korte tijd een leuke route maken langs verschillende bezienswaardigheden, en je hotel is ook al geboekt.

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.