Nieuw onderwerp beginnen

Routes openbaar

Je kan er voor kiezen om de zelf gemaakte route openbaar of prive te maken. 

Heb zelf meerdere routes openbaar staan en ik zal vast niet de enige zijn. Echter waar kan ik de openbare routes terugvinden?

Ik zie de optie nergens

1 persoon heeft deze vraag

Profiel > Routes

Daar staan alleen mijn eigen routes.

Waar zijn de openbare routes van andere gebruikers. Ze zijn niet voor niets openbaar

Routes van anderen kun je vinden via het profiel.

Type links de naam van desbetreffend persoon, klik daarna in het profiel op routes, daar staan alle openbare routes.

Je kan nu trouwens elke openbare route delen via email, twitter en email door rechtsboven op 'delen' te klikken.

Allemaal cryptisch hoor. Welken naam moet ik invullen? Van wie? Hoe moet ik namen weten van mensen die ik niet ken.

Anders gezegd:

Er zit een trackbibliotheek in Myroute. Ik had ook een routebibliotheek verwacht (waarom maak je anders je routes openbaar).

Oké, dat is een hele andere vraag.

Wij hebben gekozen voor een trackbibliotheek, maar dat is maar een naam, het zijn ook routes, alleen zijn de routes reeds gereden en daardoor voorzien van automatisch gegenereerde informatie.

Dat is volgens ons de toekomst.

Niet iedereen wil zijn routes delen, vandaar dat je kan kiezen tussen privé, vrienden en openbaar.

Openbaar wil zeggen, dat iedereen je routes kan zien, je kan nu je routes ook delen, in het later stadium kan je ook je profiel delen, zodat iedereen toegang heeft tot de routes in je profiel.

Dit is precies ook mijn punt van mijn reactie op facebook van vandaag. Het zoeken op routes / tracks op basis van routenaam of bestemming i.p.v. op naam van degene die hem gedeeld heeft, kan eenvoudiger, duidelijker en gebruiksvriendelijker. 

Trackbibliotheek is niet alleen maar een naam. Er staan alleen maar tracks in die via de app er in zijn gezet. Geen van mijn openbare routes is er in terug te vinden en van andere ook vast niet maar dat ik niet controleren.

Nogmaals. Routes met profiel "Openbaar" zijn niet voor niets openbaar. Iedereen mag ze zien/gebruiken

Ik verwacht dus eigenlijk een soort functionaliteit als de site GPStracks en dat daar alle openbare routes in staan. 

De huidige trackbibliotheek lijkt er een beetje op.

Sorry, maar ik ben het niet met jullie eens.

Traditionele routebibliotheken vind ik verschrikkelijk, we hebben er zelf ook een met TyreToTravel.

Je moet je eigen routes uploaden, en voorzien van beschrijving, titel, enz, dat is al een heel gedoe.

Als je een leuke wilt zoeken ben je wel even bezig, daarna opslaan op je harde schijf, bijna altijd moet je ze aanpassen, openen in een routebewerker, converteren naar het juiste bestand en dan nog eens in je eigen GPS zetten.

Onze trackbibliotheek is nog niet af en dus niet perfect, maar werkt al zoveel makkelijker.

Uploaden is niet meer nodig, als je een track hebt opgenomen via onze app en voltooid, komt deze automatisch in de trackbibliotheek.

Filteren is ook niet meer nodig, als je een track hebt voltooid via de app, dan krijg je een venster met de vraag of je deze track wilt aanbevelen.

Vanaf ongeveer februari 2016 komen alleen de aanbevolen tracks in de trackbibliotheek.

Zelf gaan we ergens januari 2015 alle test tracks tot nu toe verwijderen, zoals gezegd, we zijn nog volop in de ontwikkeling, het is nog niet klaar.

Een route/track vinden is super makkelijk, je zoomt in, klik op een icoontje, je ziet een samenvatting, je klikt op het kaartje, klik op 'gebruik' als route en je kunt de route bewerken of gelijk exporteren naar je GPS.

In een later stadium zouden we een zoekfiltering kunnen aanbrengen mbt afstand, locatie, enz, enz.

Het is een andere manier van werken, en voor een aantal mensen wennen, maar het heeft enorme voordelen, ook voor de toekomst, we krijgen hier super veel positieve reacties op.

Kun je er niet aan wennen, dan kun je natuurlijk altijd de traditionele routebibliotheken blijven gebruiken, er zijn er honderden op het Internet,

Een openbare routebibliotheek naast een trackbibliotheek is ons inziens overbodig.

Zoek je een route om te gebruiken, dan vind je deze in de trackbibliotheek, volledig geautomatiseerd, altijd automatisch in het juiste format, direct aan te passen of direct te exporteren in je GPS, alleen tracks die door medegebruikers zijn aanbevolen, dus weinig rotzooi.

Handiger en sneller is niet mogelijk, verbetering en uitbreiding natuurlijk wel, daar zijn we dagelijks mee bezig.

Wil je eigen routes delen vóórdat je ze gereden hebt, dan kan dat nu met de deeloptie.

Later kun je zelfs groepen en evenementen aanmaken, de route die je gezamenlijk wilt rijden kun je dan delen met een groep of in het evenement, je kan er dan zelfs als groep aan een route werken.

Geef het even de tijd, je zal zien dat het werkt.

Staat het helemaal klaar en zijn er veel mensen die het anders willen, dan zullen we het zeker aanpassen.

Beste Michel,

Om met het positieve te beginnen, ik ben blij dat een iMac gebruiker eindelijk zijn zin heeft en een goed alternatief heeft voor het op Windows gebaseerde Tyre. Een oude Windows computer met XP is niet het ideale instrument maar heeft altijd gedaan wat het moest doen.

Dan nu ook toch wat kritiek op MyRoute, ook ik vind het niet fijn dat het openbaar maken van routes niet openbaar is in de zin van het woord.

Wat is mijn probleem;

Voor vrienden van mij in de Provence, die een leuk centraal gelegen motorhotel / appartementen bezitten, heb ik op hun verzoek diverse routes aangemaakt die allemaal vanaf die plaats vertrekken.

Ik heb al die routes in diverse formats aan hun gegeven maar het zou ook wel leuk zijn als die routes voor iedereen gemakkelijk toegankelijk zouden zijn.

Men kan dan al vooraf een keuze maken, zeker als ze bij hun te gast zijn.

Je kunt het niet eens zijn met de kritiek van verschillende motormuizen, maar hoe lang gaat het duren om overtuigd te geraken van deze, naar mijn inziens, terechte kritiek?

Michel, pas het aan en ik zal voor het leven bijtekenen.

Hallo Michel,

Als blije Tyretotravel en nu dan ook Myrouteapp gebruiker, zet ik voorop dat je een geweldige bijdrage hebt geleverd met mooie route programma's voor de (motor) gemeenschap!

Verder ben het ook eens met de anderen dat de door ons (vooraf) gemaakte routes ook 'echt' gedeeld worden. Weliswaar kunnen daar bugs in zitten, van bijv. afgesloten weggetjes, omleidingen etc, die je vooraf niet hebt vastgesteld. Echter, deze routes zijn vaak met veel tijd en aandachtig inzoomen op de situatie gemaakt.
Daarbij, zelf heb ik (tot heden) nog nooit een routetrack terug gelezen, dood eenvoudig omdat mijn TTR Pro alleen een routetrack vastlegt als ik er zelf om vraag.
Ik heb dus mooie langere tourtochten gemaakt, die ik wil delen, maar vind ze vervolgens niet terug in de grote route brij.
Persoonlijk vind ik dat jammer, ook al omdat veel geuploade tracks absolute onbruikbaar is omdat het korte lokale kris kras routes betreffen die ik niet kan gebruiken voor toekomstige lange route voorbereidingen.
Maar aan de andere kant, ik ben nog lerende met de Myrouteapp, dus ik zie nog wel wat het wordt :)

Ik begrijp deze wens volledig. Zelf ben ik nog niet bekend met de toekomstplannen met betrekking tot het masaal delen van routes. Wie weet komt het er in de toekomst aan!

@Rob:

Dat je Rider niet overweg kan met tracks, wil niet zeggen dat je deze niet gebruiken kan. Als je een track laadt in Myroute (gedeeld of niet), kan je deze omzetten naar een route en vervolgens als ITN opslaan voor je Rider. 

Ik heb 2 tracks geupload maar in mijn profiel staat deze gebruiker heeft nog geen tracks voltooid.

Via delen heb ik de link geactiveerd maar zie mijn route niet in de Routelab.

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.