Nieuw onderwerp beginnen

Track naar route op basis van kaart

Ik ben bezig met de komende vakantie heb daarvoor een lijstje met tracks gekregen. Deze heb ik in MRA geimporteerd en nu wil ik Route van maken.

Daar loop ik tegen een verbeterpunt aan. 

Voor zo ver ik heb kunnen beoordelen gaat het omzetten van een Track naar Route altijd op basis van de Google Maps kaart.

Doordat de Google, TomTom en Here kaarten niet gelijk gekalibreerd zijn (wegen op exact dezelfde plek), levert dit onnodig veel werk op. De geplaatste routepunten, tijdens het omzetten, liggen op de Google kaart allemaal netjes op de weg of daar heel dicht in de buurt van. 

Omdat ik zelf graag met de TomTom kaart werk loop ik zeer regelmatig tegen deze kalibratieverschillen aan. Dit uit zich in routepunten in zijstraten en  verkeerde weghelften als grootste ergenissen.

Het zou veel prettiger zijn als je tijdens het omzetten kan kiezen welke kaart je voorkeur heeft of dat er een voorkeurskaart in je profiel komt te staan (hebben we het profiel toch weer)

1 opmerking

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.