Nieuw onderwerp beginnen
Beantwoord

Verschillen met Tyre software

De web-based sw MyRoute ziet er goed uit! Ik ben erg blij met de mogelijkheid om nu routes te kunnen maken/bewerken op mijn IMAC. Voor Tyre moest ik speciaal Windows dualboot opstarten op mijn Apple, dat werkt wel maar dit is veel handiger.

Welke functies die we nu in Tyre hebben krijgen we ook in de MyRoute SW? Ik denk aan de handige functie om een route om te keren.

Beste antwoord

Dat klopt helemaal, dat maakt het ook zo lastig daar goede programmatuur voor te schrijven, liefst hebben we straks onze eigen navigatie software, maar zo ver zijn we nog niet, we onderzoeken de mogelijkheden en komen er zeker op terug!

Alle functies van Tyre gaan we komende maanden een voor een integreren, bijvoorbeeld:

• Kronkel routes
  • Startpunt aanpassen
  • Route omkeren
  • Exporteren naar een paar navigatie app

Daarna volgen nog meer functies, die projectgewijs worden ingevoerd, bijvoorbeeld:
  • Evenementen aanmaken
  • Groepen aanmaken
  • Elkaar berichten sturen
  • Enz

Helemaal super, dank voor je antwoord. Is het al bekend naar welke navigatie apps we straks kunnen navigeren? Ik stel deze vraag met name omdat steeds meer nav-apps dicht worden lijke te worden gezet voor route import. (Sygic en Navigon) en de TomTom iphone app kan sowieso geen routes aan.

Antwoord

Dat klopt helemaal, dat maakt het ook zo lastig daar goede programmatuur voor te schrijven, liefst hebben we straks onze eigen navigatie software, maar zo ver zijn we nog niet, we onderzoeken de mogelijkheden en komen er zeker op terug!

Beste  Michel, ook ik ben heel content om jullie software nu op een mac te draaien;  geweldig. Als vragen heb ik het volgende:

ik overweeg de aanschaf van een Tomtom 400. Op de fora lees ik problemen over de integratie met Tyre. Zijn die hierin opgelost ?

Kunnen routes samengevoegd worden ? Mijn zoon heeft een TTrider en ik een Garmin. Hij maakt ze in Tye en ik in Basecamp. Wij moeten nu heel veel routepunten aanbrengen willen wij zeker dezelfde route krijgen. Als ik de gpx versie en de trf over elkaar zou kunnen zetten, zouden wij ook met minder punten eert eens kunnen vergelijken.

Alvast bedankt en veel succes met jullie noeste arbeid. 

Hallo Dirk, de problemen met de integratie met Tyre liggen bij TomTom en niet bij Tyre, aan onze kant staat alles gereed. Wil je met TomTom en Garmin dezelfde route rijden dan moet je gebruik maken van routetracks, routes met routepunten kunnen in de verschillende systemen enigszins afwijken.

Ik raad de TTR400 sterk aan, maar je moet even geduld hebben voorhun 2de update en dan zal het een stuk beter zijn dan nu.

Als Mac gebruiker sinds 1993 ben ik supertevreden dat MyRoute op Mac draait.

Het voordeel aan TTR Rider of TTR400 ( nu ook te gebruiken in de wagen of op de fiets ) :

- je rijdt in groep bv 10 personen ( met de motor ).

- je stelt 10 harde waypoints in per 100 km, dus echt van het type ITN

- elke motorrijder moet voorbij die punten rijden, je zal mekaar niet echt verloren rijden

MAAR 

- elke motorrijder kiest zijn eigen type route, kronkelwegen met heuvels, kronkelwegen zonder heuvels, snelste, ecologische of kortste route …..

- plezier voor iedereen : die met zijn RT rijdt niet door het bos, die met zijn GS wel

- ieder komt voorbij dezelfde HARDE waypoints en toch is elke route lichtjes anders

- dat de routes afwijken tussen Garmin, TomTom of Tripy is juist een verrijking en maakt het leuker

- harde waypoints zijn nuttig voor het hergroeperen.

Helemaal mee eens, in de praktijk hebben veel motorrijders, vooral in verenigingsverband, problemen met 'niet dezelfde route rijden', voor mij geen enkel probleem.

Het probleem van niet „ met dezelfde route rijden” is na zoveel jaren ervaring uiteindelijk geen probleem eerder een toegevoegde waarde zoals ik al vertelde :

- de onderkaarten zijn nooit dezelfde omdat niet iedereen met de jongste versie ervan rijdt of de verschillen tussen TomTom & Garmin zijn ook zeer reëel 

- als er al eens iemand echt de weg kwijt is sturen we via GSM de juiste GPS-coordinaten naar hem/haar en binnen de 10 minuten is hij/zij weer bij de groep.

Veel mensen vinden 'niet dezelfde route rijden' het grootste probleem mbt navigatie en routeplanning.

Zoals gezegd, zelf heb ik daar geen probleem mee, ik ben een individuele rijder en rij zelden in groepsverband, maar als toonaangevend routeplatform moeten we hier gedegen rekening mee houden.

De nieuwe TomTom Rider 40/400 en MyRoute-app hebben hierin grote stappen gezet.

Maak een route in de TomTom kaart, controleer in de Here (Garmin) kaart, exporteer de track naar je Garmin en/of TomTom.

Dat zal een 99,99% zelfde route opleveren.

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.