Nieuw onderwerp beginnen

Aantal punten in een Track

In een GPX bestand wordt zowel de Route als de Track wegschreven en in naam ook duidelijk te onderscheiden.

Nu gebeurt het regelmatig kan de Rider een andere route maakt dan in MyRoute. Met de Route is de mogelijk (te weinig punten gebruikt). Met de Track zou dit eigenlijk niet mogen gebeuren. Helaas gebeurt het met de Track ook regelmatig. 

Nu heb ik het vermoeden dat de oorzaak ligt in de hoeveelheid punten die in een track gebruikt worden.

Het is mij opgevallen dat dit er relatief weinig zijn.

Daarom graag het aantal punten in de track verhogen. Normaal gesproken zou iedere richtingswijziging op de kaart (ook een knikje in de weg dus) een punt in een track moeten opleveren.

Helemaal fraai zou zijn als ik zelf kan spelen met de hoeveelheid trackpunten. Te veel trackpunten kan ook weer een foutmelding in de Rider opleveren (geen route mogelijk)

Ik vraag het aan Daniel of dit mogelijk is.

Maar TomTom doet soms ook rare dingen heb ik gemerkt.

Vrijdag een route gemaakt met 47 routepunten.

Via de MyRoute-app heb ik de route met routepunten gereden via de Sygic app, dit ging feilloos, zonder een enkel probleem.

Deze zelfde route als gpx track in de TomTom Rider 400 geplaatst.

Dat ging goed tot Willemstad, daar heb je veel wegen met evenwijdig andere wegen, daar ging TomTom de fout in.

Volgens mij neemt TomTom niet de track over, maar berekend zijn eigen track op basis van gpx track, dat kan natuurlijk afwijken.

TomTom gebruikt de punten in de GPX track om zijn eigen route te maken (zie link in de eerste post voor meer uitleg). Hoe meer punten er in de Track staan hoe kleiner de kans dat de Rider rare dingen gaat doen.

Ben met je eens dat ook de Rider zeker op dit vlak verbetert moet worden en heb dit ook doorgegeven

Gisteren een GPX route/track bestand (dus beide) met MyRoute app geupload. Daarbij viel op dat er punten dubbel in voorkwamen aan het eind van de track zoals MyRoute die liet zien. Die heb ik dan allemaal verwijderd. Het totaal aantal punten kwam iets over de 100 punten uit.

Vervolgens een route van gemaakt met MyRoute app en opgesplitst in drie aparte strukken zodat elk deel niet meer dan 48 punten bevat. Elk deel dan als .ITN opgeslagen en naar mijn TomTom Rider 5 overgezet.

Een complete ramp! TomTom laten navigeren met kortste route tussen de tussenpunten en werd continu eerst naar links gestuurd als ik naar rechts moest en andersom. Ook wegen die gewoon rechtdoor gingen (zag ik aan de blauwe lijn), werd ik gevraagd om om te keren.

Bijgevoegd is de zip file met de TomTom routes. Wat is er mis?

zip

Hallo Sander,

MyRoute-app kan niet overweg met een zip bestand met meerdere routes, dat gaan we nog maken.

De zip was alleen om de drie .ITN bestanden niet apart te hoeven bijvoegen als bijlage.

Ok, ik heb een route geüpload om te bekijken.

Ten eerste, er staan vrij veel punten niet netjes op de weg, zie afbeelding, dus alle routepunten volledig inzoomen en netjes op de weg plaatsen.

Het automatisch op de weg plaatsen komt binnenkort als aparte functie in de toolbox.

Ten tweede, altijd kiezen voor snelste route, die routering komt het meeste overheen met de route in Google Maps waar wij gebruik van maken.

Succes!

1 persoon vindt dit leuk

Bedankt Michel, helder, ik ga het eens beter bekijken.

Succes en blijf gewoon posten, het houdt ons scherp!

Ben afgelopen weekend met de Rider naar Valkenburg geweest en heb onder in Limburg geprobeerd mooie te rijden. Dit is niet helemaal gelukt.

Voor een groot deel was dit te wijten aan Google Maps. Te veel onverhard gereden. Voor het overige kleine deel was het te wijten aan te weinig punten in de Track. 

De afstand tussen 2 punten is met enige regelmaat te groot waardoor de Rider keuzes moet maken en dan regelmatig de verkeerde maakt.

De Tracks die uit Tyre komen, hebben wel de gewenste opbouw. De Track volgt hier mooi de weg zoals het zou moeten. Dit is voor een juiste werking van de Rider 400 erg van belang.

Wederom de het verzoek om de opbouw van de tracks aan te passen. Tyre is hiervoor een heel goed voorbeeld.

We hebben afgelopen dinsdag het aantal trackpunten in de track vertienvoudigd, meer trackpunten geeft Google Maps niet.

Wist je al dat je nu via de MyRoute-app connector ook via usb rechtstreeks naar de TomTom Rider 40/400 kan exporteren?

En nog mooier, als het een beetje meezit, is volgende week de TomTom kaart geïmplementeerd inclusief routecalculatie!

Dit is een geautomatiseerd bericht. Reeds zijn aantekeningen gemaakt van de berichten in deze conversatie. De topic wordt gesloten om te voorkomen dat er mensen reacties plaatsen die niet relevant zijn aan het oorspronkelijke onderwerp.
Indien u het noodzakelijk acht dat het onderwerp opnieuw wordt aangekaart, maak dan alstublieft een nieuw topic aan. Gelieve uw bericht compleet te maken met een duidelijke beschrijving zodat ons team er spoedig mee aan de slag kan.